Zlaté Hory - atrakcje dla dzieci

Zlaté Hory to Czeskie, małe i urocze miasteczko przy granicy z Głuchołazami. Piękne widoki, świeże powietrze. Oddalone raptem ok 115km od Wrocławia jest dobrym celem na weekend lub jednodniową wycieczkę w góry:) Pojechaliśmy tam w 3 rodziny i wróciliśmy bardzo zadowoleni:)

Zlaté Hory dojazd

Zlaté Hory od Wrocławia dzieli ok 115km i 1h40min drogi. Pierwsze 50km (poza wyjazdem z WRO) to autostrada. O ile nie wpadniemy w gigantyczny korek (godziny szczytu, długie weekendy, wypadek) trasę pokonamy bardzo szybko. Dalej czeka na nas dość dobra, nowa droga (do Grodkowa). Potem trochę gorzej (przejazdy/ zwalnianie przez miasteczka/wioski). Czeska miejscowość oddalona jest 5km od przejścia granicznego Głuchołazy-Konradowa.

Zlaté Hory atrakcje

"Miasto w Czechach, w kraju ołomunieckim, w Górach Opawskich. Historycznie położone jest na Dolnym Śląsku, w jego czeskiej części – w przeszłości wchodziło w skład dolnośląskiego biskupiego Księstwa Nyskiego.(źródło: Wikipedia) "

Urokliwe miasteczko przy Polskiej granicy (w razie potrzeby można podjechać do PL na zakupy do Lidla lub Biedronki ;)). Znajdziemy tam oczywiście piwne bary ;), kawiarnie, restauracje i różne sklepiki. Przy głównej ulicy jest szeroki chodnik, posadzone drzewka, ławeczki  - miłe miejsce do spaceru :)

Zjeść w Złotych Horach możecie np. "U Radnice" - pyszna zupa czosnkowa, smażony ser lub dla wybrednych dzieci frytki i pizza ;) Jeśli macie maluchy w wózkach - są schody, ale w środku miejsce się znajdzie no i są krzesełka do karmienia :)

Od naszego domku (opis ponieżej) do restauracji było 2,2 km (mapa) więc była fajna okazja do spaceru. W połowie trasy trafiliśmy na fajny plac zabaw (bardziej dla przedszkolaków niż ten przy sanatorium), który sam w sobie może być celem spacerów (1,1 km - mapa

Zlaté Hory atrakcje dla dzieci - Park przy Sanatorium

Plac zabaw, ścieżka przyrodnicza, siłownia na świeżym powietrzu..

5 minut spacerem od domków znajduję się duży park. Przynależny do Sanatorium. Jest zadbany, gdzieniegdzie stoją rzeźby, jest "bar", toaleta. Po środku plac zabaw a w około nawierzchnia do spaceru/jazdy na rolkach czy rowerku.

Dodatkowo dzieciaki mogą zdjąć butki i przejść się ścieżką z rożnymi nawierzchniami i wejść do wypłaconego strumyka  :) I jeszcze labirynt z żywopłotu (trochę zaniedbany), duża łąka i sad więc można np. poleżeć na kocyku w cieniu.

Zlaté Hory Ski Příčná BOHEMALAND

Jest to raczej stary i nieco zaniedbany ośrodek. Na jego terenie jest kilkanaście domków (w tym dwa należą do Pana Wojtka - opis poniżej). Duży budynek recepcji z restauracją, 4 większe budynki - "hotele", wyciąg narciarski, wypożyczalnia nart, plac zabaw itp.

Dookoła piękne lasy, łąki i szlaki :)

ZLATE HORY nocleg Chatki u Wojtka
Domki w górach trochę ponad 100km od Wrocławia

Dwa domki znajdują się na opisanym wyżej ośrodku. Są zadbane, czyste i przestronne. Na dole (domek 4) mamy aneks kuchenny z jadalnią/salonem (duży stół, sofa, kredens, komoda tv), łazienkę z prysznicem i dodatkowe osobne z wc. Za schodami kryje się malutki "pokoik" dla dzieci ;] Na pietrze 3 sypialnie: 2 osobowa i 4 osobowe (w każdej wersalka + 2 łóżka i oczywiście jakaś szafa cz komoda). Byliśmy w 10 osób i miejsca starczyło dla wszystkich. Domek jest też dobrze przygotowany na taką gromadę: półki, szuflady, wieszaczki - jest gdzie położyć rzeczy. A w kuchni znajdziemy wszytko co potrzebne:) Przed domkiem stół z dwoma ławami, jest też grill a w razie słońca można rozłożyć parasol. Domek mieści się na lekkiej górce i przynależny do niego sporo trawinka. Nasze przedszkolaki miały niezłą zabawę biegając po niej, ale jeśli wybierzemy się dzieckiem niepewnie chodzącym - trzeba będzie je pilnować by się nie ztrulało ;] Domek obok, chyba nr5, był na w miarę płaskim terenie, obok niego była też piaskownica. Za pobyt w majówkę 2018 płaciliśmy tylko 250zł/dzień za cały domek (+ oplata klimatyczna)!

http://www.chatki.eu/  https://e-nocleg.pl/nocleg,chatkauwojtka.html

Spacer w górę wyciągu z dziećmi w wózku

Bardzo fajna trasa na spacer z wózkiem! Pomijając to że pod górkę i oczywiście trochę wysiłku włożyć trzeba. Idziemy cały czas gładką, asfaltową trasą a to bardzo ułatwia pchanie wózka. Szlak niebieski na 2,5km/40min (teoretycznie:) od Bohemaland (mapa). Wzdłuż drogi piękne widoki, wysokie drzewa, momentami wyciąg. Oczywiście można przejść się tylko kawałek lub pójść dalej - zależy od pogody i ekipy :) Nasza 3latka weszła na górę a w dół wsadziliśmy ją do wózka siostry (tą do nosidła:)).   Na górze rekompensata trudu włożonego w wędrowanie - cudny krajobraz na trasę wyciągu, miasteczko i okoliczne szczyty!

Zlate Hory - trasa na wózek dziecięcy

Biskupia Kopa - szlak z dziećmi od strony Czech

Podjeżdżamy na parking pod górę (Petrovy boudy). Z stamtąd prowadzi nas zielony szlak (1,5km) na szczyt.

Zaczyna się ostrym podejściem - potem już trochę łatwiej, choć jeszcze stromo będzie pod koniec. Szlak jest szeroki ale momentami bardzo nie równy - kamienie, korzenie, nierówności terenu. Uważam, że nie jest to miejsce gdzie zabieramy dziecko w wózku! Choć, widziałam rodzinę która na szczyt wepchała spacerówkę-parasolkę - wątpię by był to ich wymarzony dzień ;p

W naszej wyprawie były maluszki 11mies, 5 mies - w nosidłach miękkich, dwie 3 latki i jeden 4latek. Wszyscy dotarliśmy na górę ;) w tym 3latka na plecach mamy od połowy trasy i całą w dół.

Biskupia Kopa - wejście z dzieckiem od strony Czech

Szczyt nas rozczarował ;/
Wieża zamknięta, rozpoczęta budowa i związany z nią bałagan, tłumy ludzi (majówka) i brak miejsca by siąść odpocząć ... ale i tak było warto! Wrócimy tam na pewno od Polskiej strony jak już się wybudują i będzie pięknie (?) :)

Zielony szlak z Zlatych Horów na Biskupią Kopę to ok 3,2km i 1:40h czasu. Dla nas w tamtym czasie (wieku dzieciaków) byłby to zdecydowanie za duży dystans ;)

Zlaté Hory mapa szlaków (zdjęcie tablicy spod Sanatorium)

Zlate Hory mapa szlaków

Popularne posty z tego bloga

Na tropie wrocławskich krasnali - aktywne zwiedzanie Rynku z dziećmi!

Wodny plac zabaw i promenada Oławska